Koji su vitamini neophodni za rast kose?

Dejstvo vitamina i minerala igra veoma važnu ulogu za kosu i njeno zdravlje. Kada je kosa lomljiva, oštećena ili tanka, to može biti zbog nedostatka vitamina i minerala i zbog toga treba da uvedete suplemente za rast kose.

Dejstvo vitamina i minerala igra veoma važnu ulogu za kosu i njeno zdravlje. Kada je kosa lomljiva, oštećena ili tanka, to može biti zbog nedostatka vitamina i minerala i zbog toga treba da uvedete suplemente za rast kose. Vitamini za kosu su najčešće potrebni kada osećate pojačan stres, iscrpljeni ste ili ne unosite dovoljno vitamina i minerala ishranom.

Unošenjem potrebnih vitamina, obezbedićete kosi bolji rast, vitalnost i sjaj. Vitamini za kosu deluju tako što kosi pružaju hranljive materije koje su joj neophodne za rast i deluju protiv opadanja kose. Koji su to vitamini i minerali, kako ovi suplementi utiču na kosu i kako da ih uzimate, saznajte u ovom blogu.

Izvor

Vitamini i minerali su veoma bitni za rast kose, kao i za sprečavanje mogućih uzroka gubitka kose. Međutim, nije dovoljno samo čuti da neki vitamin poboljšava kožu, kosu i nokte i odmah ga kupiti. Veoma je bitno znati koji tačno vitamin nedostaje kada se desi opadanje kose, i da li je problem uopšte u nedostatku vitamina. 

Sem toga, kada postoji višak nekih vitamina u telu, ne bi ih trebalo uzimati više, pa je pre svega potrebno saznati da li imate deficit pre uzimanja.

Nedostatak ili višak vitamina i minerala može da se ogleda u kosi. Postoje razni suplementi kao i kompleks vitamina koji se koriste za rast kose, zdravlje kože i noktiju, ali vitamine i minerale takođe možemo naći u prirodnim šamponima i preparatima za negu kose. Sem toga, oni mogu biti prisutni u voću, povrću i u namirnicama životinjskog porekla.

Najbolji vitamini za kosu

Iako postoji jako mnogo faktora koji utiču na opadanje kose, i neki od njih su vezani za opšte zdravstveno stanje organizma, neki od vitamina mogu pomoći da se to opadanje smanji na minimum ili čak nestane.

Opadanje kose se, pored genetike i poremećaja hormona, dešava zbog stresa, trudnoće, ili čak može biti samo zbog smene godišnjeg doba. U svakom slučaju, stvara osećaj nelagodnosti i manjak samopouzdanja. Da biste izbegli sve to, morate da pazite da li unosite dovoljno vitamina. 

Vitamini za kosu koji se koriste protiv opadanja će je učiniti bujnijom, vratiti joj volumen i ojačati dlaku iz korena.

Izvor

Vitamin B

Vitamin B je veoma važan vitamin za kosu, jer pomaže u stvaranju crvenih krvnih zrnaca, a oni prenose kiseonik i ostale hranljive materije u vlasište i folikule dlake. Vitamin B se može naći u jajima, mesu, mleku, ribi, zelenom povrću, mahunarkama i orašastim plodovima. Preporučuje se njegova redovna konzumacija da bi se kosa oporavila i zablistala na zdrav i prirodan način.

Vitamin C

Našem organizmu neophodan je vitamin C da bi mogao da funkcioniše normalno. Koža, kosa i nokti jačaju i oporavljaju se od ovog vitamina. Takođe je poznat po borbi protiv virusa, bakterija i infekcija, kao i jačanju imuniteta.

Delotvoran je i za upalu pluća, ekcem, brohnitis, bolesti jetre, kardiovaskularne bolesti, bolesti zuba i desni, impotenciju, neplodnost, i hroničan umor.

Kada je kosa u pitanju, vitamin C je neophodan za sintezu kolagena, koji utiče na strukturu i održavanje folikule dlake. Sem toga, vitamin C je odličan u borbi protiv slobodnih radikala. Oni našu kosu čine suvom i oštećenom.

Najčešće vitamin C možemo naći u ovim namirnicama:

  • Kupus
  • Paprika
  • Krompir
  • Citrusi
  • Višnje

Termičkom obradom utiče se na smanjenje apsorpcije vitamina C. Zbog toga, preporučuje se da većinu ovih namirnica jedemo sirove.

Cink

Vitamini za kosu sa cinkom su takođe bitni za našu kosu. Cink utiče na brži rast, štiti kosu od pucanja i pomaže u borbi protiv peruti. Ukoliko je kosa ostala bez sjaja, cink će pomoći da se sjaj vrati.

Možemo ga naći u:

  • Orašastim plodovima
  • Mesu
  • Jajima
  • Semenkama bundeve i suncokreta
  • Ribi
  • Soji
  • Mahunarkama
  • Kupusu
  • Brokoliju
  • Kikirikiju

Gvožđe

Vitamini za kosu jesu jako bitni, ali takođe su i minerali. Nedostatak gvožđa je jedan od čestih razloga opadanja kose. Kada imate nedostatak gvožđa u organizmu, izbegavanje prerađene hrane sa veštačkim sastojcima se preporučuje, jer ovakve namirnice imaju veoma malo gvožđa u sebi. 

Raznovrsna i zdrava ishrana obezbeđuje hranljive materije poput gvožđa. Namirnice bogate gvožđem su:

  • Crveno meso
  • Spanać
  • Džigerica
  • Pasulj
  • Prokelj
  • Cvekla
  • Bobičasto voće
  • Riba

Osobe koje imaju nizak nivo gvožđa mogu da spreče gubitak kose tako što kontrolišu nivo gvožđa i unose suplemente. Unosom gvožđa, uspećete da izbegnete pucanje krajeva, postići ćete blistavost i sjaj, i time oporaviti oštećenu i beživotnu kosu.

Kada nemamo dovoljno gvožđa u svom organizmu, to dovodi do malokrvnosti. Tada se javlja anemija i gubitak kose se dešava zbog toga. Dakle, gvožđe je veoma bitno za zdravlje celog organizma.

Vitamin A

Vitamin A je odličan da bi kosa bila zdrava i nahranjena, jer sprečava isušivanje i pucanje kose. Beta karoten je najefikasniji način unosa ovog vitamina za kosu, ali može biti štetan u većim dozama.

Može se naći u:

  • Breskvi
  • Spanaću
  • Šargarepi
  • Puteru
  • Kajsijama
  • Žutom povrću
  • Kupusu
  • Šljivama
  • Peršunu
  • Prokelju

Vitamin A je bitan za stvaranje prirodnog sebuma, koji će sprečiti prekomerno opadanje kose kao i njeno isušivanje. Neophodan je da bi kosa bila zdrava i hidrirana.

Vitamin E

Vitamin E služi da zaštiti kosu, kožu i zdravlje noktiju od oštećenja, bilo spoljašnjih, bilo unutrašnjih. Zahvaljujući njemu, ubrzava se rast kose i sprečava prekomerno opadanje. Doziranje vitamina E je 15mg dnevno, i  više od toga može biti štetno za organizam. 

Nalazi se u:

  • Semenkama suncokreta
  • Orašastim plodovima
  • Lisnatom zelenom povrću
  • Puteru
  • Žumancu

Vitaminom E se takođe povećava proizvodnja prirodnog sebuma koji kosu čini sjajnom i mekanom, a pomaže i da oporavi oštećene krajeve. Jedini način je uneti ga poput hrane ili krema i ulja.

Vitamin D

Što se tiče vitamina za rast kose, veoma je bitno pomenuti i vitamin D. Ovaj vitamin povećava šansu za rast nove kose, stvarajući neaktivne folikule. Značaj ovog vitamina je bitan za ceo organizam, budući da učestvuje u prevenciji ozbiljnih bolesti poput raka dojke, dijabetesa, raka prostate i osteoporoze.

Vitamin D možemo naći u:

  • Mleku
  • Puteru
  • Lososu
  • Tuni
  • Ribljem ulju
  • Žumancetu
  • Džigerici

Ovim namirnicama, obezbedićemo samo delimičan unos vitamina D, i veoma je bitno da budemo više na sunčevoj svetlosti, jer njenim posredstvom, vitamin D apsorbujemo u svoj organizam.

Niacin ilil vitamin B3

Vitamin B3, nikotinska kiselina ili niacin (ima više naziva) ima veliki značaj za naš organizam. Niacin pomaže rastu kose, čineći je sjajnom, mekom i elastičnom. 

Možemo ga naći u namirnicama kao što su:

  • Losos
  • Tuna
  • Seme suncokreta
  • Grašak
  • Kikiriki
  • Koštunjavi plodovi
  • Zeleno povrće

Doziranje ovog vitamina je 15mg dnevno, a veće količine mogu biti toksične. On učestvuje u stvaranju proteina, masti i energije, deluje na mentalno zdravlje i pomaže telu da se očisti od štetnih materija. Veoma je bitan za zdravlje kose, kože i noktiju, kao i nervnih ćelija, krvnih sudova ali i digestivnog trakta.

Vitamin B12

Ovaj vitamin je jedan od najvažnijih za zdravlje kose, ali i opšte zdravlje organizma. Kada postoji nedostatak vitamina B12, dešava se preterano starenje mozga, anemija, oticanje jezika, umor i vrtoglavica.

Najviše se nalazi u namirnicama životinjskog porekla, ali se može naći i u nekim žitaricama i orašastim plodovima. Njegov nedostatak takođe uzrokuje i opadanje kose, i potrebno je proveriti ga ako se opadanje desi.

Selen

Sa nedostatkom selena, kosa može da opada više nego inače, ali i da se stvore pečati na glavi. Najviše ga ima u pšenici, kvascu i morskim plodovima, i pored obnavljanja kose, sprečava starenje mozga, mišiča i kože. Pomaže za jačanje imuniteta i štiti od nekih vrsta raka.

Pošto naš organizam ne proizvodi ovaj mineral, jedini način da ga unesemo je preko suplemenata ili gorenavedenih namirnica.

Biotin

Vitamin B7, vitamin H ili biotin se ubraja u kompleks vitamina B12. Pomaže u sintezi keratina, koji štiti kosu od lomljenja i pucanja zbog spoljašnjih uticaja. Namirnice koje ga sadrže su orašasti plodovi, žumance, banane, pečurke i soja.

Iako je žumance bogato biotinom, ne savetuje se da se jede sirovo jaje, zato što živo belance sadrži avidin koji sprečava apsorpciju biotina.

Kao što se može videti, najbolja prevencija bolesti, a samim tim i opadanja kose je pravilna i zdrava ishrana koja pozitivno utiče na celokupan organizam.
 

U kom obliku uzimati vitamine za kosu?

Izvor

Vitamine za kosu možemo uzimati u obliku ampula, tableta, u šamponima, a naravno, i kroz ishranu.

Vitamini za kosu u obliku ampula

Ampule su manje doze koncentrovanih vitamina koje direktno utrljavamo na teme. Ovakvi vitamini za kosu nalaze se u staklenim bočicama. One se veoma lako nanose i brzo upijaju i kombinuju sa uljima koja takođe vrlo pozitivno deluju na kosu. Vitaminske ampule uglavnom sadrže vitamine B,C i E. 

Vitamini za kosu u obliku tableta

Tablete kao vitamini za kosu su veoma rasprostranjene i najlakše za koriščenje jer ih uzimamo oralno, ne stavljajući ih direktno na kosu. Potrebno je vreme da telo apsorbuje sve sastojke na ovaj način, i prvi rezultati će se pokazati nakon par meseci.

Nova kosa bi trebalo da bude sjajnija, jača i da raste brže. Pre unošenja vitamina na ovaj način, potrebno je prvo savetovati se sa lekarom.

Vitamini za kosu u šamponima

Šamponi koji sadrže vitamine za kosu su veoma laki za korišćenje, jer u isto vreme održavaju kosu čistom i pružaju kosi neophodne vitamine. Korišćenje ovakvih šampona jača dlaku, omogućava brži rast, mekoću, sjaj i elastičnost.

Jedan primer ovakvog šampona je Viviscal Densifying Shampoo, šampon za rast kose kod žena, koji u sebi sadrži kompleks vitamina, biotin i keratin i pogodan je za svakodnevnu primenu.

Prirodni vitamini za kosu

Raznovrsna i pravilna ishrana je od najveće važnosti kada je u pitanju unošenje vitamina i minerala u naš organizam. Konzumiranje namirnica omogućiće apsorpciju ogromnog broja vitamina i minerala odgovornih za jačanje i zdravlje kose, ali i kože i noktiju.

Spisak namirnica koje sadrže vitamine je ogroman, zato slobodno kreirajte raznovrsna jela, unoseći što više voća, povrća i zdravog mesa. Vodite računa da hrana koju jedete ima vitamine koji će pomoći kosi da raste i ojača.

Viviscal suplementi

Izvor

Viviscal suplementi kao što su Viviscal Maximum Strength za jačanje kose kod žena, i Viviscal Man suplementacija za muškarce pomažu u stimulisanju nove ali i ishranjivanju postojeće kose, poboljšavajući njen kvalitet.

Ovi suplementi su klinički ispitani, prirodni i njihovo dejstvo je naučno dokazano. Osnova je Amino mar kompleks koji veoma povoljno utiče na dlaku, kombinujući proteine iz hrskavice ajkule. Pored njih, Viviscal suplementi sadrže druge važne vitamine za kosu, održavajući optimalan ciklus rasta i dajući volumen i gustinu novoj kosi.

Važnost pravilnog unošenja vitamina i minerala za kosu

Izvor

Najbolje bi bilo da uspemo da unosimo ove vitamine i minerale kroz zdravu ishranu koja je balansirana i bogata nutrijentima. Ipak, to nije uvek lako izvodljivo, pa je tu suplementacija, ali samo onda kada lekar da zeleno svetlo da nam određeni vitamin zaista treba.

Pravilna doza je takođe bitna jer višak nekih vitamina i minerala može izazvati više štete nego koristi. Takođe je bitno da znamo u kom obliku i koliko dugo da koristimo određeni vitamin. Sem ovoga, potrebna je upornost i istrajnost da bi se video pun efekat vitamina na zdravlje kose.

Najbezbednije je uraditi analize i proveriti postoji li deficit nekog vitamina. Na osnovu rezultata, stručno medicinsko lice propisaće preciznu dozu i način korišćenja vitamina ako je potrebna. Do tada, unosite ih što raznovrsnije kroz hranu, a probajte i šampon koji u sebi sadrži neophodne vitamine.

Proizvodi:

Viviscal Professional (dodatno obogaćena vitaminska suplementacija za oba pola)

8.890,00 RSD

(5 recenzije korisnika)

Viviscal Man – Suplementi za kosu kod muškaraca

Viviscal Man

5.890,00 RSD

(6 recenzije korisnika)

Viviscal Woman – Suplementi za kosu kod žena

Viviscal Woman

5.890,00 RSD

(3 recenzije korisnika)

Viviscal Thickening šampon

1.690,00 RSD

(8 recenzije korisnika)

Viviscal Thickening Serum – Za dodatni volumen kose

Viviscal Thickening Serum

2.990,00 RSD

(2 recenzije korisnika)

Viviscal Strengthening kondicioner

Viviscal regenerator za kosu

1.690,00 RSD

(2 recenzije korisnika)

Još objava:

Podeli:

Ostalo
sa bloga

Nega kose nakon hemioterapije

Nega kose nakon hemioterapije

Nega kose nakon hemioterapije je važan aspekt oporavka pacijenata koji prolaze kroz ovo intenzivno medicinsko lečenje. Hemioterapija, iako efikasna u borbi protiv malignih ćelija, u nekim slučajevima dovodi do privremenog

Saznajte više...
Nega kose u trudnoći

Nega kose u trudnoći

Negovanje kose tokom trudnoće je vrlo specifično zbog promena koje se dešavaju u organizmu. Hormonske promene mogu uticati kako na kvalitet i teksturu kose, tako i na brzinu njenog rasta.

Saznajte više...