Mitovi o kosi u koje verujemo: Istine i zablude

Kosa je mnogo više od ukrasa koji dodaje šarm našem izgledu. To je deo našeg identiteta, kulture, pa čak i zdravlja. Mnogi ljudi posvećuju puno vremena i truda njenom održavanju u želji da izgleda što bolje.

Izvor fotografije: Photo by Tim Mossholder on Unsplash

Kosa je mnogo više od ukrasa koji dodaje šarm našem izgledu. To je deo našeg identiteta, kulture, pa čak i zdravlja. Mnogi ljudi posvećuju puno vremena i truda njenom održavanju u želji da izgleda što bolje.

Međutim, uprkos svim informacijama koje su nam dostupne, brojni mitovi o kosi i dalje kruže. Od mitova o pranju kose do mitova o gubitku kose, čini se da za svaki aspekt nege kose postoji mnogo ideja i verovanja od kojih su mnogi daleko od istine.

U nastavku teksta demistifikujemo neke od najčešćih mitova, pružajući naučno potkrepljene činjenice koje će pomoći da bolje razumete svoju kosu i kako da se o njoj pravilno brinete.

Mitovi o kosi i njenom rastu

Rast kose je jedna od najčešćih tema oko koje se vrti veliki broj mitova. Ona je često predmet raznih verovanja, saveta i sugestija. Međutim, neki od tih mitova više su rezultat narodne “mudrosti” nego naučne stvarnosti.

Kosa raste brže ako se redovno šiša

Ova tvrdnja je veoma uobičajena, ali nije naučno utemeljena. Redovno šišanje može doprineti zdravijem izgledu kose jer se uklanjaju ispucali vrhovi, ali ne utiče direktno na brzinu rasta kose. Rast kose se događa u folikulima koji se nalaze ispod kože glave, a pošto šišanje ne utiče na folikule, ne može podstaći ni brži rast.

Često češljanje podstiče rast

Verovanje da češljanje pomaže u rastu kose verovatno proizlazi iz činjenice da češljanje raspoređuje prirodna ulja od skalpa do krajeva kose. Međutim, prekomerno češljanje može zapravo dovesti do lomljenja kose i oštećenja skalpa, što može usporiti rast.

Ishrana ne utiče na rast kose

Ovo je potpuno netačno. Naše telo koristi hranljive sastojke iz hrane da bi podržalo sve svoje funkcije, uključujući i rast kose.

Recimo, proteini su ključni za rast jer se kosa primarno sastoji od keratina, koji je protein. Takođe, vitamini kao što su A, C i E, kao i cink i omega-3 masne kiseline, igraju ključnu ulogu u održavanju zdravlja skalpa i kose. Dijeta koja je siromašna ovim hranljivim sastojcima može dovesti do usporenog rasta kose, suvog skalpa i drugih problema sa kosom.

Mitovi o kosi i farbanju

Farbanje kose je popularna praksa koja se koristi da se promeni boja kose, akcentuju određeni delovi kose ili čak potpuno promeni njen izgled. Ipak, kruže brojni mitovi u vezi sa ovom praksom koji mogu stvoriti nesporazume.

Farbanje kose prouzrokuje ćelavost

Ovo je jedan od mitova koji se najčešće povezuju s bojenjem kose. Istina je da bojenje kose, posebno ako se primenjuje često ili se koriste proizvodi sa jakim hemikalijama, može oštetiti kosu, što vremenom može dovesti do njenog slabljenja i proređivanja. Međutim, potrebno je mnogo vremena i tretmana da bi se ovo desilo, tako da farbanje ne prouzrokuje ćelavost, makar ne direktno.

Svi proizvodi za bojenje kose su štetni

Iako je tačno da neki proizvodi za bojenje kose mogu sadržati agresivne hemikalije koje mogu oštetiti kosu, nisu svi proizvodi za farbanje kose štetni. Danas na tržištu postoji veliki broj boja za kosu koje su formulisane s prirodnim sastojcima i nemaju amonijak. Ove boje su obično mnogo blaže za kosu i mogu je čak i nahraniti.

Često bojenje može promeniti prirodnu boju kose

Bojenje može privremeno promeniti boju kose, ali ne može trajno promeniti prirodnu pigmentaciju kose. Bez obzira na to koliko puta bojite kosu, kada izraste nova kosa, ona će imati svoju prirodnu boju.

Mitovi o kosi i pranju

Mitovi o kosi

Izvor fotografije: Photo by Lindsay Cash on Unsplash

Pranje kose je osnovni aspekt nege kose, ali i dalje postoje brojni mitovi o pranju kose koji mogu dovesti do zabune i potencijalno štetnih praksi.

Kosa se mora prati svakodnevno

Učestalost pranja kose zavisi od različitih faktora, uključujući tip kose, nivo aktivnosti, okruženje i lične preference. Iako neki ljudi mogu osetiti potrebu da peru kosu svakodnevno, to može biti previše za druge, posebno one sa suvom ili oštećenom kosom. Prečesto pranje može isušiti kosu i skalp, uklanjajući prirodna ulja koja ih štite i hidriraju.

Više šampona = čistija kosa

Količina šampona koju koristite ne mora nužno biti povezana s efikasnošću pranja. Prekomerna upotreba šampona može isušiti kosu i skalp, a ne mora nužno rezultirati čistijom kosom. Umesto toga, fokusirajte se na pravilnu tehniku pranja, masirajući šampon u skalp i kosu radi boljeg uklanjanja prljavštine i viška ulja.

Regenerator treba koristiti na celoj kosi

Zapravo, regenerator treba da se koristi uglavnom na sredini i krajevima kose. Ako se nanese direktno na skalp, može prouzrokovati prekomernu masnoću i smanjiti volumen.

Suvi šampon je dobra zamena za pranje kose

Suvi šampon je sjajan alat koji možemo ponekad koristiti za smanjenje viška ulja između pranja, ali ne bi trebalo koristiti ga kao zamenu za redovno pranje kose. On ne uklanja prljavštinu i višak ulja sa skalpa i kose, već samo upija ulje, a njegova prekomerna upotreba može dovesti do začepljenja folikula dlake.

Mitovi o tretmanima za kosu

Tretmani za kosu mogu biti efikasan način da se poboljša zdravlje i izgled kose. Ipak, oko njih kruže razni mitovi koji mogu stvoriti konfuziju i nerealna očekivanja.

Proteinski tretmani su dobar izbor za svaku vrstu kose

Ovakvi tretmani su napravljeni da ojačaju kosu i poprave oštećenja poput pucanja i lomljenja. Međutim, prekomerna upotreba proteina može učiniti kosu krutom i lomljivom. Važno je pronaći pravu ravnotežu između proteina i hidratantnih tretmana za optimalno zdravlje kose.

Tretmani uljima mogu rešiti sve probleme kose

Dok tretmani uljima mogu biti korisni za hidrataciju i hranjenje kose, oni nisu sveobuhvatno rešenje za sve probleme kose. Neki problemi, poput alopecije ili genetske predispozicije za tanju kosu, ne mogu se rešiti samo upotrebom ulja.

Proizvodi bez sulfata su uvek najbolji izbor

Sulfati su sastojci koji se često koriste u šamponima zbog svoje sposobnosti da stvaraju penu i uklanjaju prljavštinu i ulje. Međutim, mogu isušiti kosu i skalp, što je dovelo do popularnosti „sulfat-free“ proizvoda. Iako su ovi proizvodi blaži, nisu nužno najbolji izbor za sve. Na primer, oni možda neće biti dovoljno efikasni za one s veoma masnom kosom ili za uklanjanje određenih proizvoda za oblikovanje kose.

Keratinski tretmani su bezbedni za sve tipove kose

Keratinski tretmani mogu biti efikasni za smanjenje kovrdžanja i dodavanje sjaja kosi, ali nisu lišeni rizika. Neki keratinski tretmani sadrže formaldehid, koji može biti štetan ako se udiše. Takođe, tretmani keratinom mogu biti previše teški za finu ili tanku kosu, i mogu uzrokovati oštećenja ako se prečesto koriste.

Mitovi o ćelavosti i gubitku kose

Ćelavost i gubitak kose su teme koje izazivaju veliku zabrinutost kod mnogih ljudi. Uprkos činjenici da je ova pojava sasvim normalna i često genetski predodređena, postoje brojni mitovi koji je okružuju.

Ćelavost dolazi isključivo od strane majke

Genetika igra ključnu ulogu u tome da li će se osoba suočiti sa muškim tipom ćelavosti (androgenetskom alopecijom). Iako je tačno da je gen za mušku ćelavost lociran na X hromozomu, koji muškarci nasleđuju od svojih majki, postoji i niz drugih gena koji mogu uticati na ćelavost, a koji se mogu naslediti od obe strane.

Nošenje kape uzrokuje ćelavost

Ovo je popularan mit, ali nema naučnih dokaza koji bi ga podržali. Ćelavost je uglavnom rezultat genetike, hormonalnih promena i starenja. Nošenje kape neće uzrokovati ćelavost, mada može dovesti do problema kao što su iritacija skalpa ili infekcija u slučaju da kapa nije čista.

Gubitak kose ne može se sprečiti ili tretirati

Postoje mnogi tretmani dostupni za gubitak kose, uključujući topikalne tretmane, oralne lekove, lasere za kosu i hirurške procedure. Tretman će zavisiti od uzroka i stepena gubitka kose, kao i individualnih potreba i želja.

Istine o kosi pomažu u pravilnoj nezi

Iako smo razbili nekoliko uobičajenih mitova, važno je shvatiti da je ovo samo delić mitova koji postoje. Važno je ne dozvoliti da nas pogrešne informacije odvedu na stranputicu kada je u pitanju briga o kosi.

Prema tome, iako saveti prijatelja i porodice mogu biti korisni, kao i informacije na internetu, najbolje je konsultovati se sa stručnjacima kao što su dermatolozi, triholozi i profesionalni frizeri. Oni mogu pružiti stručne savete i smernice koji se temelje na naučnim istraživanjima i dokazima, pomažući nam da napravimo najbolje odluke za zdravlje naše kose.

Proizvodi:

Viviscal Professional (dodatno obogaćena vitaminska suplementacija za oba pola)

8.890,00 RSD

(4 recenzije korisnika)

Viviscal Man – Suplementi za kosu kod muškaraca

Viviscal Man

5.890,00 RSD

(5 recenzije korisnika)

Viviscal Woman – Suplementi za kosu kod žena

Viviscal Woman

5.890,00 RSD

(3 recenzije korisnika)

Viviscal Thickening šampon

1.690,00 RSD

(7 recenzije korisnika)

Viviscal Thickening Serum – Za dodatni volumen kose

Viviscal Thickening Serum

2.990,00 RSD

(2 recenzije korisnika)

Viviscal Strengthening kondicioner

Viviscal regenerator za kosu

1.690,00 RSD

(2 recenzije korisnika)

Još objava:

Podeli:

Ostalo
sa bloga